Känner du dig
uppäten av pappersarbete?

Vi hjälper dig att samordna företagets tjänstepensionsförsäkringar, här kan du läsa mer om hur det går till.

1.

Steg 1

Som kundföretag köper du expertis inom tjänstepensioner, rådgivning till anställda samt pensionsadministration via ett förmedlarbolag.

S
PC

2.

Steg 2

Samfakturering: Insclear tar emot information från både förmedlarbolag och försäkringsgivare om kundföretagets försäkringspremier.

Premiecentral: För kundföretag som har en upphandlad affär tar Insclear emot information från förmedlarbolaget och utför en beräkning av försäkringspremier.

S
PC

3.

Steg 3

Samfakturering: Insclear skapar en samlad kundfaktura som innehåller premier från samtliga försäkringsgivare och skickar den till kundföretaget för betalning.

Premiecentral: Insclear skapar en samlad kundfaktura för de premier, oavsett försäkringsbolag som hanteras av premiecentralen.

S
PC

4.

Steg 4

När kundföretaget betalat kundfakturan fördelar Insclear ut betalningen till respektive försäkringsgivare. På så sätt undviker kundföretaget onödig fakturaadministration och kan lägga mer fokus på sin verksamhet.

S
PC

5.

Steg 3

Varje månad levererar Insclear bokföringsrapporter innehållande bland annat ett bokföringsunderlag med de anställdas pensionskostnader. Bokföringsunderlaget kan importeras till kundföretagets bokföringsprogram.

S

6.

Steg 6

Samfakturering: I slutet av kundföretagets räkenskapsår levererar Insclear årsrapporter som summerar uppgifter om löneskatt, pensionskostnader och avdragsrätt.

Premiecentral: I slutet av året levererar Insclear årsrapporter med uppgifter om pensionskostnader.

S
PC

Så blir du kund

En förutsättning för att bli kund idag är att informationsinsamlingen sker via ett förmedlarbolag. Vi samarbetar med tre av branschens ledande försäkringsförmedlare.

Så behandlar Insclear Personuppgifter

Insclear behandlar Personuppgifter i utförandet av de tjänster som vi avtalat med våra uppdragsgivare. Dock är vi inte Personuppgiftsansvariga, då vi uteslutande behandlar Personuppgifter enligt instruktion från våra uppdragsgivare, för vilka vi är Personuppgiftsbiträde.

Vilka personuppgifter vi hanterar, varför och hur vi behandlar dem är tydligt definierat och reglerat i de avtal som vi har med våra uppdragsgivare, då särskilt i Personuppgiftsbiträdesavtalen. Vi behandlar inga Personuppgifter på annat sätt eller i annat sammanhang än dem som är avtalade.

Då Insclear inte är Personuppgiftsansvarig så får vi inte heller besvara frågor om Personuppgifter som kommer från någon annan än våra uppdragsgivare; Hjerta, Max Mathiessen och Söderberg & Partners. Direkta förfrågningar från registrerad person hänvisar vi till respektive personuppgiftsansvarig d.v.s. våra uppdragsgivare.

Insclear arbetar kontinuerligt med säkerhet och kvalitet. Vi möter alla lagliga krav enligt Dataskyddsförordningen, vi stödjer våra uppdragsgivare fullt ut när det gäller deras åtaganden som Personuppgiftsansvariga och vi uppfyller de villkor som våra uppdragsgivare själva uppfyller beträffande säkerhet och kvalitet.

Kontakt dataskyddsombud: dso@insclear.se
Hjerta

Läs mer om Hjerta eller hitta en förmedlare på deras hemsida

Max Matthiessen

Det är enkelt att bli kund

Skicka ett mail så blir du kontaktad av en rådgivare. Beskriv gärna dina önskemål, behov och eventuella frågor.
Uppgiften om person- eller organisationsnummer används för att kontrollera om du redan finns i kundregistret.

I mailet ange:
SKICKA EPOST

Läs mer

All information du behöver hittar du på deras hemsida
Söderberg & Partners

Kontakta Söderberg & Partners

För att kontakta Söderberg & Partners klicka här.

Läs mer

All information du behöver om Söderberg & Partners hittar du på deras hemsida